Issue Date | Title | Involved Person(s) |
11-Jul-2022 | The impact of baseline mindfulness scores on mindfulness-based intervention outcomes : toward personalized mental health interventions | Vergara, Rodrigo C.; Baquedano, Constanza; Lorca-Ponce, Enrique; Steinebach, Christoph; Langer, Álvaro I. |
Jun-2022 | Kindergartenkinder am Smartphone und Tablet : Zusammenhänge mit der sozial-emotionalen Entwicklung und Verhaltensproblemen – eine Scoping Review | von Wyl, Agnes; Schneebeli, Larissa; Hubacher, Rahel; Braune-Krickau, Katrin |
18-Mar-2022 | Character strengths and fluid intelligence | Kretzschmar, André; Wagner, Lisa; Gander, Fabian; Hofmann, Jennifer; Proyer, René T., et al |
2022 | Bedeutung von Intelligenz und Persönlichkeitsmerkmalen von Bewerberinnen und Bewerbern in der Personalauswahl : eine Gegenüberstellung von Theorie und Praxis | Kunz, Nicola; Huschek, Jonas |
2021 | Die Anwendung des VIA-IS in der öffentlichen Berufs-, Studien- und Laufbahnberatung | Borner, Susanna; Marmet, Kathrin; Zimmermann, Jeanine |
2021 | Theoriegeleitetes Erfragen der Übergangsbereitschaft von Jugendlichen im Erstgespräch der Berufsberatung : eine qualitative Untersuchung zur Überprüfung eines entwickelten Frageleitfadens mit dem Ziel, die Übergangsbereitschaft von Jugendlichen zu erfragen und Erkenntnisse für den Berufswahlprozess und die Berufsberatung abzuleiten | Ellenberger, Sarah; Valicek Glarner, Anna; Hertig, Simone |
2021 | Umgang mit narzisstischen Klientinnen und Klienten in der beruflichen Integration : hilfreiche Ansätze für die IV-Berufsberatung | Spiegelberg, Stefan; Lampart, Andrea; Hiltebrand, Lisa |
2021 | Age-related development of self-regulation : evidence on stability and change in action orientation | Bettschart, Martin; Wolf, Benjamin M.; Herrmann, Marcel; Brandstätter, Veronika |
13-Jul-2020 | Associations of social and psychological resources with different facets of chronic stress : a study with employed and unemployed adolescents | Wade-Bohleber, Laura Maria; Duss, Carmen; Crameri, Aureliano; von Wyl, Agnes |
2020 | Development and validation of the ‘Lebender emoticon PANAVA’ scale (LE-PANAVA) for digitally measuring positive and negative activation, and valence via emoticons | Schreiber, Marc; Jenny, Gregor J. |
2020 | A qualitative study of a mindfulness-based intervention in educational contexts in Chile : an approach based on adolescents’ voices | Langer, Álvaro I.; Medeiros, Sebastián; Valdés-Sánchez, Nelson; Brito, Rodrigo; Steinebach, Christoph, et al |
Oct-2017 | Establishing the substantive interpretation of the GFP by considering evidence from research on personality disorders and animal personality | Hengartner, Michael Pascal; van der Linden, Dimitri; Dunkel, Curtis S. |
2017 | Distinct profiles of reactive and proactive aggression in adolescents : associations with cognitive and affective empathy | Euler, Felix; Steinlin, Célia; Stadler, Christina |
Jun-2016 | Relationship between personality and psychopathology in a longitudinal community study : a test of the predisposition model | Hengartner, Michael Pascal; Ajdacic-Gross, Vladeta; Wyss, Christine; Angst, Jules; Rössler, Wulf |
2016 | Die proteische Laufbahnberatung - Erfolgsfaktor in der modernen Arbeitswelt? : Bestandesaufnahme unter Private Bankern der Credit Suisse im Jahr 2015 inklusive Handlungsempfehlungen für die Praxis | Schmidt Boner, Ladina; Scheiwiller, Pascal; Egli, Tobias |