Search


Results 1-15 of 179 (Search time: 0.012 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
11-Jul-2022The impact of baseline mindfulness scores on mindfulness-based intervention outcomes : toward personalized mental health interventionsVergara, Rodrigo C.; Baquedano, Constanza; Lorca-Ponce, Enrique; Steinebach, Christoph; Langer, Álvaro I.
29-Jun-2022Risikodiagnostik - Chancen und VerantwortungHardegger, Simon Carl
18-Mar-2022Character strengths and fluid intelligenceKretzschmar, André; Wagner, Lisa; Gander, Fabian; Hofmann, Jennifer; Proyer, René T., et al
2022Gesellschaftliche Narrative als Auslöser persönlicher Krisen? : eine Auslegeordnung anhand des Modells der Persönlichkeits- und Identitätskonstruktion (MPI)Schreiber, Marc
30-Jun-2021Smart Start und Smart Toddlersvon Wyl, Agnes
Mar-2021Smartphones können die frühe Eltern-Kind-Interaktion störenvon Wyl, Agnes; Braune-Krickau, Katrin; Schneebeli, Larissa; Pehlke-Milde, Jessica
2021Umgang mit narzisstischen Klientinnen und Klienten in der beruflichen Integration : hilfreiche Ansätze für die IV-BerufsberatungSpiegelberg, Stefan; Lampart, Andrea; Hiltebrand, Lisa
2021Age-related development of self-regulation : evidence on stability and change in action orientationBettschart, Martin; Wolf, Benjamin M.; Herrmann, Marcel; Brandstätter, Veronika
2021Die Anwendung des VIA-IS in der öffentlichen Berufs-, Studien- und LaufbahnberatungBorner, Susanna; Marmet, Kathrin; Zimmermann, Jeanine
2021Theoriegeleitetes Erfragen der Übergangsbereitschaft von Jugendlichen im Erstgespräch der Berufsberatung : eine qualitative Untersuchung zur Überprüfung eines entwickelten Frageleitfadens mit dem Ziel, die Übergangsbereitschaft von Jugendlichen zu erfragen und Erkenntnisse für den Berufswahlprozess und die Berufsberatung abzuleitenEllenberger, Sarah; Valicek Glarner, Anna; Hertig, Simone
13-Jul-2020Associations of social and psychological resources with different facets of chronic stress : a study with employed and unemployed adolescentsWade-Bohleber, Laura Maria; Duss, Carmen; Crameri, Aureliano; von Wyl, Agnes
2020Development and validation of the ‘Lebender emoticon PANAVA’ scale (LE-PANAVA) for digitally measuring positive and negative activation, and valence via emoticonsSchreiber, Marc; Jenny, Gregor J.
2020A qualitative study of a mindfulness-based intervention in educational contexts in Chile : an approach based on adolescents’ voicesLanger, Álvaro I.; Medeiros, Sebastián; Valdés-Sánchez, Nelson; Brito, Rodrigo; Steinebach, Christoph, et al
3-Jul-2019Enhancing resilience in children and adolescents : focusing basic needs and resources for prevention and interventionSchär Gmelch, Marcel; Knafla, Imke
23-May-2019Changing yourself or changing the environment? : the role of positive environments to enhance resilience and sustainabilityCarrus, Giuseppe; Pirchio, Sabine; Steinebach, Christoph
Results 1-15 of 179 (Search time: 0.012 seconds).