Publikationstyp: Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Art der Begutachtung: Peer review (Publikation)
Titel: All-day schools and social work : a Swiss case study
Autor/-in: Chiapparini, Emanuela
Scholian, Andrea
Schuler, Patricia
Kappler, Christa
et. al: No
DOI: 10.3224/ijree.v7i1.05
Erschienen in: International Journal of Extended Education
Band(Heft): 7
Heft: 1
Seiten: 60
Seiten bis: 68
Erscheinungsdatum: Okt-2019
Verlag / Hrsg. Institution: Barbara Budrich
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Tagesschule; All-day school; Extracurricular activity; Leisure; Social work; Evidence-informed research
Fachgebiet (DDC): 371: Schulen und schulische Tätigkeiten
Zusammenfassung: All-day schools are becoming more widespread in Switzerland. They enable pupils to participate in lunchtime and extracurricular activities organized and supervised mostly by social workers. Qualitative data were collected for a project on newly implemented area-wide all-day schools in Zurich, Switzerland's largest city. The research was funded by the Swiss National Science Foundation (SNSF). The findings indicate that the resulting structural, pedagogical, spatial, and staff changes significantly impact the social work setting. The importance and potential of social work needs to be better communicated to the all-day school community.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/19185
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: Soziale Arbeit
Organisationseinheit: Institut für Kindheit, Jugend und Familie (IKJF)
Publiziert im Rahmen des ZHAW-Projekts: AusTEr – Pädagogische Zuständigkeiten in Tagesschulen
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Soziale Arbeit

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.