Publication type: 
Title: Big Data und Machine Learning in Industrie 4.0 : Perspektiven für Service-Modelle
Authors: Meierhofer, Jürg
et. al: No
Published in: KunststoffXtra
Volume(Issue): 9
Issue: 12
Pages: 19
Pages to: 21
Issue Date: Dec-2019
Publisher / Ed. Institution: Sigwerb
ISSN: 1664-3933
Language: German
Subjects: Digitalisierung; Industrie 4.0; Smart Service; Geschäftsmodell
Subject (DDC): 005: Computer programming, programs and data
658: General Management
Abstract: Die Themen «Digitalisierung» und «Industrie 4.0» sind seit ein paar Jahren breit bekannt. Trotzdem hinkt die Anwendung hinten nach. Die Themen sind oft technologisch begründet und stellen somit per se nicht den Anwender oder Kunden ins Zentrum. In diesem Artikel nehmen wir daher bewusst die Service-Perspektive ein: Wie kann für Anwender und Kunden in ihrem Arbeitsalltag Service-Nutzen erzeugt werden bei der Bewältigung ihrer Aufgaben?
URI: https://issuu.com/sigwerbgmbh/docs/web_kx_12-2019/1?ff&showOtherPublicationsAsSuggestions=true&backgroundColorFullscreen=%23e8edf0
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/18995
Fulltext version: 
License (according to publishing contract): 
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
Appears in Collections:Patente School of Engineering

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.