Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-18740
Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Digitales Toolkit BWL-Studierende : Emerging Technologies virtualisiert
Authors: Seiler, Roger
Koruna, Stefan
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-18740
10.3217/zfhe-14-03/12
Published in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung
Volume(Issue): 14
Issue: 3
Pages: 191
Pages to: 215
Issue Date: 2019
Publisher / Ed. Institution: Forum Neue Medien in der Lehre Austria
ISSN: 2219-6994
Language: German
Subjects: Content management system (CMS); Digitale Transformation; Emerging technology; Machine learning
Subject (DDC): 378: Higher education
Abstract: Dieser Werkstattbericht zeigt auf, wie eine virtualisierte Lernumgebung ein flexibles, mobiles und betriebssystemunabhängiges Lernen ermöglicht. Diese kann jederzeit gesichert und wiederhergestellt werden, was ein gefahrloses Experimentieren und Ausprobieren ermöglicht. Es wird aufgezeigt, wie Studierenden Emerging Technologies und Web-Grundlagen vermittelt werden können. Mit dem Einsatz einer virtuellen Lernumgebung, dem Content Management System (Wordpress) und Web Frameworks wird es möglich, schnell gute Ergebnisse zu erzielen, was sich motivierend auf die Studierenden auswirkt. Damit stellen sich auch bei abstrakten Themen rasch Lernerfolge ein.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/18740
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 4.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 4.0 International
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Business Information Technology (IWI)
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019 - Digitales Toolkit BWL-Studierende - Emerging Technologies virtualisiert.pdf1.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.