Publication type: Book
Type of review: Editorial review
Title: Compliance-Kommunikation : professionell – international – zielgruppengerecht
Authors: Hastenrath, Katharina Britta
et. al: No
Extent: 446
Issue Date: 2016
Publisher / Ed. Institution: Erich Schmidt
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-503-16756-2
Language: German
Subject (DDC): 658.1: Organization and finance
Abstract: Kommunikation ist ein wesentlicher Erfolgsfaktor jeder Compliance-Organisation und spätestens seit dem BGH-Urteil zur Unterlassensstrafbarkeit von Compliance-Officern auch haftungsrelevant. Nur wer Klarheit über Erwartungen und Pflichten, Sinn und Funktionen der eingesetzten Steuerungsinstrumente schafft, kann mit der Akzeptanz, dem Engagement und dem notwendigen Risikobewusstsein aller Beteiligten rechnen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/18703
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Competition Law & Compliance (ZWC)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.