Publikationstyp: Buchbeitrag
Art der Begutachtung: Editorial review
Titel: Screening economies : insights from journalistic experience
Autor/-in: Born, Marius
et. al: No
DOI: 10.14361/9783839445273-004
Erschienen in: Screening economies : money matters and the ethics of representation
Herausgeber/-in des übergeordneten Werkes: Cuonz, Daniel
Loren, Scott
Metelmann, Jörg
Seiten: 47
Seiten bis: 56
Erscheinungsdatum: 2018
Reihe: Edition Kulturwissenschaft
Reihenzählung: 183
Verlag / Hrsg. Institution: transcript
Verlag / Hrsg. Institution: Bielefeld
ISBN: 978-3-8376-4527-9
978-3-8394-4527-3
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Visual Storytelling; Subprime crisis; Visual representation; TV Format
Fachgebiet (DDC): 070: Nachrichtenmedien, Journalismus und Verlagswesen
Zusammenfassung: Producing meaningful television programs is a demanding task when the business is shifting. This article examines the multiple decisions in the creation of a new format. The case describes the launch of a new business program by SRF, the Swiss public television company. The author talks about the need to drastically reduce the visual concept in order to illustrate highly complex matters. And he looks at the limits of what's visible. With the powerful forces transforming the industry journalists must not forget their traditional strengths, the things they do best - telling true stories that matter.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/18482
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: Angewandte Linguistik
Organisationseinheit: Institut für Angewandte Medienwissenschaft (IAM)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Angewandte Linguistik

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.