Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung
Authors: Lüthy, Martin
et. al: No
Published in: The Reporting Times
Volume(Issue): 2016
Issue: 8
Page(s): 30
Issue Date: 1-Jun-2016
Publisher / Ed. Institution: Center for Corporate Reporting
ISSN: 2297-2463
Language: German
Subject (DDC): 000: Generalities and science
332: Financial economics
Abstract: In Ergebnispräsentationen kommt der Visualisierung von Finanzzahlen mittels Diagrammen eine grosse Bedeutung zu. Eine Analyse der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften (ZHAW) hat ergeben, dass die Diagramme häufig verzerrt dargestellt werden und damit dem zentralen Grundsatz der Finanzberichterstattung einer True and Fair Presentation nicht gerecht werden.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/17753
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute for Financial Management (IFI)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Lüthy, M. (2016). Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung. The Reporting Times, 2016(8), 30.
Lüthy, M. (2016) ‘Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung’, The Reporting Times, 2016(8), p. 30.
M. Lüthy, “Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung,” The Reporting Times, vol. 2016, no. 8, p. 30, Jun. 2016.
LÜTHY, Martin, 2016. Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung. The Reporting Times. 1 Juni 2016. Bd. 2016, Nr. 8, S. 30
Lüthy, Martin. 2016. “Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung.” The Reporting Times 2016 (8): 30.
Lüthy, Martin. “Ergebnispräsentationen : Dekoration und Irreführung.” The Reporting Times, vol. 2016, no. 8, June 2016, p. 30.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.