Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3243
Title: Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey
Authors : Meierhofer, Jürg
Lév, Jana
Published in : Service today
Volume(Issue) : 2019
Issue : 2
Pages : 86
Pages to: 87
Publisher / Ed. Institution : Fischer
Issue Date: 2019
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : Service Design; Customer Journey; Smart Service; Digitalisierung
Subject (DDC) : 005: Computer programming, programs and data
658.8: Marketing management
Abstract: Der Begriff Digitalisierung ist omnipräsent und wird besonders auch im Kundendienst als unerlässliches Mittel für die Zukunftstauglichkeit betrachtet. Jedoch zielt dies zu oft vor allem auf betriebliche Effizienzsteigerung ab. Durch Automatisierung im Kundendienst soll der Personalaufwand reduziert werden.
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
Publication type: Contribution to Magazine or Newspaper
DOI : 10.21256/zhaw-3243
ISSN: 1869-3024
URI: https://www.kvd.de/de/service-today-pressmatrix.html
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/17193
Appears in Collections:Publikationen School of Engineering

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