Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Wie «funktionieren» Kunden?
Authors: Müller, Steffen
Published in: Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben
Editors of the parent work: Lucco, Andreas
Rüeger, Brian
Fuchs, Rainer
Ergenzinger, Rudolf
Thommen, Jean-Paul
Pages: 40
Pages to: 53
Issue Date: 2017
Publisher / Ed. Institution: Versus
Publisher / Ed. Institution: Zürich
ISBN: 978-3-03909-146-1
Language: German
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Die PESTEL- und Five-Forces-Analyse beleuchten die Aussenwelt eines Unternehmens, also das allgemeine Umfeld, den Markt und die Marktteilnehmer. Unter den Marktteilnehmern kommt dabei den Kunden eine wichtige Rolle zu, da sie die Entscheidung darüber fällen, ob sie eine Leistung in Anspruch nehmen. Unternehmen müssen in der Lage sein, die Bedürfnisse von Kunden zu erfüllen, und verstehen, wie deren Kaufverhalten beeinflusst werden kann.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/17160
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.