Title: Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing?
Authors : Klaas, Michael
Published in : Marketing : Konzepte, Instrumente, Aufgaben
Pages : 154
Pages to: 170
Editors of the parent work: Lucco, Andreas
Rüeger, Brian
Fuchs, Rainer
Ergenzinger, Rudolf
Thommen, Jean-Paul
Publisher / Ed. Institution : Versus
Publisher / Ed. Institution: Zürich
Issue Date: 2017
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Type of review: Editorial review
Language : German
Subjects : Marketing
Subject (DDC) : 658.8: Marketing management
Abstract: Der Begriff der digitalen Transformation ist seit den 2010er Jahren ein viel genutzter und medial präsenter Begriff, wenn es um die Digitalisierung unterschiedlicher Aspekte des unternehmerischen Handels geht. Das Massachusetts Institute of Technology (MIT) definiert digitale Transformation als die Nutzung digitaler Technologien zur signifikanten Verbesserung des Unternehmens mit Fokus auf neuen Geschäftsmodellen, neuen Formen der Kundeninteraktion oder der Verbesserung der Abläufe im Unternehmen.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Publication type: Book Part
ISBN: 978-3-03909-346-5
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/16875
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.