Title: Dialogmarketing in der Schweiz 2015
Authors : Hannich, Frank
Müller, Salome
Extent : 68
Publisher / Ed. Institution : Schweizer Dialogmarketing Verband
Publisher / Ed. Institution: Frauenfeld
Issue Date: 2015
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Series : Dialogmarketing in der Schweiz
Series volume: 2015
Language : German
Subjects : Schweiz; SVD; Dialogmarketing; Studie
Subject (DDC) : 658.8: Marketing management
Abstract: Mit dieser Studie Dialogmarketing in der Schweiz verfolgt der SDV in Kooperation mit der ZHAW drei Ziele: 1. Ein realistisches Bild des Umfangs des Dialogmarketings in der Schweiz und der Bedeutung der zur Branche gehörigen Unternehmen zu vermitteln und Benchmarks für die Branche zu liefern. 2. Den inhaltlichen Stand und die aktuellen Trends im Dialogmarketing darzustellen. 3. Das Verständnis und den Dialog zwischen Auftraggebern und Dienstleistern zu fördern, indem die jeweiligen Sichtweisen erhoben und gegenübergestellt werden. Dialogmarketing wird je nach Autor etwas anders ausgelegt, weshalb hier das Verständnis der Studienautoren aufgezeigt wird.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Publication type: Working paper – expertise – study
URI: https://sdv-dialogmarketing.ch/wp/wp-content/uploads/2017/03/SDV_Studie_2015_definitiv.pdf
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/16333
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.