Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Swiss CRM Studie : Tops, Flops und Trends 2010
Authors : Rüeger, Brian
Hannich, Frank
Jenni, Claudia
Published in : Jahrbuch Marketing
Pages : 220
Pages to: 223
Issue Date: 2011
Publisher / Ed. Institution : Kömedia
ISSN: 1662-8276
Language : German
Subjects : Entwicklung; CRM; Studie; Soziales Netzwerk
Subject (DDC) : 658.8: Marketing management
Abstract: Nachdem sich die Entwicklung von CRM in der Schweiz durch die Wirtschaftskrise deutlich verlangsamt hat, wird wieder mehr investiert. Das Verständnis des Kundenverhaltens geräht dabei immer mehr in den Fokus. Die Analyse von sozialen Netzwerken kann dazu eine gute Informationsquelle sein. Wie die Studie Swiss CRM 2010 zeigt, sind die Schweizer Unternehmen zwar noch zurückhaltend, sehen aber das Potenzial, das sich hinter den Internet-Plattformen verbirgt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15997
Fulltext version : Published version
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.