Publikationstyp: Konferenz: Paper
Art der Begutachtung: Peer review (Abstract)
Titel: Dynamic pricing in the subsidized performing arts
Autor/-in: Slembeck, Tilman
Labaronne, Leticia
Tagungsband: Proceedings 12th International Colloquium on Nonprofit, Arts, Heritage, and Social Marketing
Angaben zur Konferenz: 12th International Colloquium on Nonprofit, Arts, Heritage, and Social Marketing, Edinburgh, UK, 6 September 2013
Erscheinungsdatum: 2013
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Discount price policy; Dynamic pricing; Performing arts
Fachgebiet (DDC): 306: Kultur
Zusammenfassung: Pricing strategies in subsidized performing arts organizations are based mostly on static schemes, with an emphasis on price differentiation. The latter enables them to serve a broad customer base. However, static pricing – that is, fixed prices that are held constant for a specified period of time (e.g., a theater season) – does not allow short-term adjustments in response to temporal market fluctuations. Such adjustments are, in rough terms, what is understood by the broad concept of dynamic pricing.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15746
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Fachstelle für Wirtschaftspolitik (FWP)
Zentrum für Kulturmanagement (ZKM)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen School of Management and Law

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Zur Langanzeige


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.