Titel: An evaluation of spoken corpus-based resources in undergraduate interpreter training
Autor/-in: Bale, Richard James
Erschienen in: International journal of applied linguistics
Band(Heft): 25
Heft: 1
Seiten: 23
Seiten bis: 45
Verlag / Hrsg. Institution: Wiley
Erscheinungsdatum: 2015
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Art der Begutachtung: Peer review (Publikation)
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Backbone corpus; Corpus-based language learning; Consecutive interpreter training; Undergraduate
Fachgebiet (DDC): 418.02: Translationswissenschaft
Zusammenfassung: The use of corpus‐based materials in language learning and translator training has gained momentum in recent years. Based on the assumption that the exploitation of such resources can be extended to the field of interpreter education, this paper presents the findings from four case studies, in which the BACKBONE corpus was used in the training of undergraduate interpreting students. During each study, students were asked to indicate how they had used the materials and to express their opinions about the resources from a user‐perspective. The paper provides an evaluation of the materials and suggests methods of exploiting spoken corpus‐based resources in the undergraduate interpreting context.
Departement: Angewandte Linguistik
Organisationseinheit: Institut für Übersetzen und Dolmetschen (IUED)
Publikationstyp: Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
DOI: 10.1111/ijal.12036
ISSN: 0802-6106
1473-4192
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15209
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Angewandte Linguistik

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.