Publication type: | Article in scientific journal |
Type of review: | Not specified |
Title: | Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule |
Authors: | Bräuer, Gerd |
Published in: | Ide - Informationen zur Deutschdidaktik |
Volume(Issue): | 31 |
Issue: | 1 |
Page(s): | 55 |
Issue Date: | 2007 |
Publisher / Ed. Institution: | Studien-Verlag |
ISSN: | 0721-9954 |
Language: | German |
Subjects: | Schreibberatung; Materialentwicklung; Lehrplanentwicklung; Schreibdidaktik |
Subject (DDC): | 371: Schools and their activities 808: Rhetoric and writing |
Abstract: | Der Artikel beschreibt das Modell der nicht-direktiven Schreibberatung und schlägt dessen Adaptation für die Schule vor. Anhand konkreter Ausbildungsmaterialien wird der dafür nötige methodisch-didaktische Rahmen dargestellt. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14981 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | Applied Linguistics |
Organisational Unit: | Institute of Language Competence (ILC) |
Appears in collections: | Publikationen Angewandte Linguistik |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Bräuer, G. (2007). Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule. Ide - Informationen zur Deutschdidaktik, 31(1), 55.
Bräuer, G. (2007) ‘Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule’, Ide - Informationen zur Deutschdidaktik, 31(1), p. 55.
G. Bräuer, “Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule,” Ide - Informationen zur Deutschdidaktik, vol. 31, no. 1, p. 55, 2007.
BRÄUER, Gerd, 2007. Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule. Ide - Informationen zur Deutschdidaktik. 2007. Bd. 31, Nr. 1, S. 55
Bräuer, Gerd. 2007. “Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule.” Ide - Informationen zur Deutschdidaktik 31 (1): 55.
Bräuer, Gerd. “Schüler helfen Schülern : Schreibberatung in der Schule.” Ide - Informationen zur Deutschdidaktik, vol. 31, no. 1, 2007, p. 55.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.