Titel: Roadblocks to inclusive education and career development for people with hearing impairments in french and italian speaking Switzerland
Autor/-in: Rodríguez Vázquez, Silvia
Bouillon, Pierrette
Strasly, Irene
Hohenstein, Christiane
Zavgorodnia, Larysa
Näf, Manuela
Erschienen in: Proceedings of the Second Barrier-Free Communication Conference 2018, Geneva, 9-10 November 2018
Seiten: 89
Seiten bis: 92
Angaben zur Konferenz: Second Barrier-Free Communication Conference, Geneva, 9-10 November 2018
Verlag / Hrsg. Institution: Université de Genève
Verlag / Hrsg. Institution: Genève
Erscheinungsdatum: 2018
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Keine Angabe
Art der Begutachtung: Peer review (Abstract)
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Inclusive access; Swiss-wide survey; Deaf and hearing-impaired individuals; French- and Italian-speaking Switzerland; Tertiary education
Fachgebiet (DDC): 378: Hochschulbildung
Zusammenfassung: At present, the penetration rate of deaf and hearing impaired students in tertiary education continues to be low in the French and Italian regions of Switzerland. This paper summarises some of the findings of a nation-wide survey, conducted to provide a better understanding of why that is the case. Data gathered seems to point at communication barriers during primary and secondary education as the main reasons for this lack of integration.
Departement: Angewandte Linguistik
Organisationseinheit: Institute of Language Competence (ILC)
Publikationstyp: Konferenz: Paper
URI: https://bfc.unige.ch/files/6615/4171/9554/RodriguezVazquez_et_al_BFC2018.pdf
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14919
Publiziert im Rahmen des ZHAW-Projekts: Konzept und Umsetzung eines Schweizer Zentrums für Barrierefreie Kommunikation
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Angewandte Linguistik

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.