Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-2324
Publication type: Bachelor thesis
Title: "I prodotti della Valle Verzasca" : concetto per la valorizzazione turistica dei prodotti locali
Authors : Scettrini, Fiorenzo
Advisors / Reviewers : Reutz, Birgit
Gredig, Hansjürg
DOI : 10.21256/zhaw-2324
Extent : 157
Issue Date: 2018
Publisher / Ed. Institution : ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Publisher / Ed. Institution: Winterthur
Language : Italian
Subjects : Prodotti tipici; Valle Verzasca; Turismo; Valorizzazione; Comunicazione
Subject (DDC) : 658.8: Marketing management
Abstract: Questo lavoro tratta il tema della valorizzazione turistica dei prodotti locali della Valle Verzasca. Gli obbiettivi di questo lavoro sono la creazione di un inventario dei produttori presenti sul comprensorio e dei loro prodotti, l’analisi del fenomeno turistico della regione indirizzata alla vendita dei sopracitati prodotti, ed infine la formulazione di consigli concreti alfine di migliorare la situazione attuale di valorizzazione, promozione e vendita di tali prodotti. Per raggiungere il primo obbiettivo l’autore si è avvalso della collaborazione della Fondazione Verzasca, in aggiunta ad un lavoro di ricerca direttamente sul campo. Per soddisfare il secondo obiettivo sono stati svolti dei sondaggi con i turisti presso diverse località della Valle. Per raggiungere l’ultimo obbiettivo si è analizzato il tema della comunicazione con un occhio di riguardo ai temi inerenti alla vendita e promozione, ci si è avvalsi di interviste con esperti del settore, infine sono stati analizzati progetti di regioni simili correlate da interviste con i relativi responsabili.
This term paper deals with the touristic enhancement of the local products of the Verzasca Valley. The main goals of this project are the creation of an inventory of all the producers which operate on the region and their products, the analysis of the touristic phenomena in the region address to the sale of the above-mentioned products, and at last the formulation of concrete suggestions with the aim to improve the current situation of enhancement, promotion and sell of those products. To reach the first goal the author made use of the collaboration of the Fondazione Verzasca, in addition of a research directly on the field. To reach the second goal were set out some survey with the tourists in diverse locality of the valley. To reach the last goal the author did a research about the communication with a deep look at the selling and promotion, made some surveys with experts of the sector, and finally analysed some projects of similar region and also did surveys with the persons in charge.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/13451
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Departement: Life Sciences and Facility Management
Appears in Collections:Bachelorarbeiten Umweltingenieurwesen

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Scettrini_Fiorenzo_BA_UI.pdf3.87 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.