Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-2308
Title: Narrative Environments als instrument der Unternehmenskommunikation
Authors : Christen, Fabio
Advisors / Reviewers : Bratschi, Regula
Bratschi, Thomas
Extent : 85
Publisher / Ed. Institution : ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Publisher / Ed. Institution: Winterthur
Issue Date: 2018
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : Narrative Environment; Unternehmenskommunikation; Corporate Identity; Corporate Design; Baustofflogistik; Walter Minder Söhne AG; Corporate Communication; Building Materials Logistics
Subject (DDC) : 658.4: Executive Management
Abstract: Um im heutigen Wettbewerbsumfeld als Unternehmung auf einem freien Markt zu bestehen, braucht es innovative Massnahmen, um sich von der Konkurrenz abzugrenzen. Eines der meist ungenutzten Potentiale bietet ein zugängliches Firmenareal, welches in eine kommunikative Umgebung anhand eines Narrative Environment genutzt werden könnte. Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist es aufzuzeigen, was Narrative Environments sind und in welchen Anwendungsbereichen dieses vielseitige Kommunikationsmittel bereits eingesetzt wird. Daraus abgeleitet wird der Frage nachgegangen, inwieweit ein Narrative Environment als Instrument in der Unternehmenskommunikation eingesetzt werden kann und welche Chancen und welchen Mehrwert sich daraus ableiten lassen.
To survive as a company on a free market in today's competitive environment, innovative measures are needed to set oneself apart from the competition. One of the most unused potentials is an accessible company area, which could be used in a communicative Environment based on a narrative environment. The aim of this bachelor thesis is to show what narrative environments are and in which areas of application this versatile means of communication is already used. From this, the question is investigated as to what extent a narrative environment can be used as an instrument in corporate communication and what opportunities and what added value can be derived from it.
Departement: Life Sciences and Facility Management
Publication type: Bachelor Thesis
DOI : 10.21256/zhaw-2308
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/13082
Appears in Collections:Bachelorarbeiten Umweltingenieurwesen

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Christen Fabio_BA_UI.pdf42.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.