Title: Problemsituation als Kern und Differenzierungsmerkmal von explorativen Lernumgebungen
Authors : Müller Werder, Claude
Proceedings: Problembasiertes Lernen, Projektorientierung, forschendes Lernen & beyond : Beiträge zum 7. Tag der Lehre an der FH St. Pölten am 18.10. 2018
Pages : 7
Pages to: 15
Conference details: 7. Tag der Lehre an der FH St. Pölten, St. Pölten, 18.10. 2018
Editors of the parent work: Weißenböck, Josef
Gruber, Wolfgang
Freisleben-Teutscher, Christian F.
Haag, Johann
Publisher / Ed. Institution : ikon Verlag
Publisher / Ed. Institution: Brunn am Gebirge
Issue Date: 2018
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Type of review: No review
Language : German
Subject (DDC) : 378: Higher education
Abstract: Explorative Lernumgebungen werden als vielversprechende didaktische Ansätze angesehen, um in der Hochschullehre die neuen Aufgaben und veränderten Erwartungen der heutigen Informations- und Wissensgesellschaft erfüllen zu können. In diesem Beitrag werden die diesbezüglichen Lernansätze vorgestellt und hinsichtlich der zentralen Stellung der Problemsituation in explorativen Lernumgebungen differenziert.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Innovative Teaching and Learning (ZID)
Publication type: Conference Paper
ISBN: 978-3-99023-515-7
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/13050
http://skill.fhstp.ac.at/wp-content/uploads/2018/10/TdL_Tagungsband_2018.pdf
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.