Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument
Authors: Müller-Stewens, Günter
Müller, Adrian
DOI: 10.1007/978-3-8349-8805-8_15
Published in: Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek
Editors of the parent work: Reimer, Marko
Fiege, Stefanie
Page(s): 238
Pages to: 257
Issue Date: 2009
Publisher / Ed. Institution: Gabler
Publisher / Ed. Institution: Wiesbaden
ISBN: 978-3-8349-1611-2
978-3-8349-8805-8
Language: German
Subjects: Controlling; Strategie; Trendforschung; Zukunftsforschung
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
Abstract: Getrieben durch den gestiegenen Innovationsdruck und den erhöhten Bedarf nach strategischer Orientierung, ist in den letzten Jahren das Interesse der Unternehmen an den Methoden und Erkenntnissen der Trend- und Zukunftsforschung stark gewachsen: Etliche Kongresse, Praxiszirkel und Netzwerke wurden zum Thema ins Leben gerufen, eine Vielzahl an neuen Foresight-Agenturen und Think-Tanks wurde gegründet und sogar klassische, gestandene Strategieberatungen bieten heute umfangreiche Dienstleistungen im Bereich „Strategic Foresight“ an. Wer möchte, kann sich heute täglich mit neuen Trendlettern, Zukunftsstudien, Impulsartikeln, „Insights“, „Alerts“ oder „schwachen Signalen“ eindecken.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/12641
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Müller-Stewens, G., & Müller, A. (2009). Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument. In M. Reimer & S. Fiege (eds.), Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek (pp. 238–257). Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15
Müller-Stewens, G. and Müller, A. (2009) ‘Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument’, in M. Reimer and S. Fiege (eds) Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek. Wiesbaden: Gabler, pp. 238–257. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
G. Müller-Stewens and A. Müller, “Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument,” in Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek, M. Reimer and S. Fiege, Eds. Wiesbaden: Gabler, 2009, pp. 238–257. doi: 10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
MÜLLER-STEWENS, Günter und Adrian MÜLLER, 2009. Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument. In: Marko REIMER und Stefanie FIEGE (Hrsg.), Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek. Wiesbaden: Gabler. S. 238–257. ISBN 978-3-8349-1611-2
Müller-Stewens, Günter, and Adrian Müller. 2009. “Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument.” In Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek, edited by Marko Reimer and Stefanie Fiege, 238–57. Wiesbaden: Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
Müller-Stewens, Günter, and Adrian Müller. “Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument.” Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek, edited by Marko Reimer and Stefanie Fiege, Gabler, 2009, pp. 238–57, https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.