Publication type: Book part
Type of review: Not specified
Title: Das Mozartbild im Jugendbuch
Authors: Bergmann, Andreas
Büsser, Maurus
Published in: Mozart - Mythos, Markt und Medien : ein Komponist zwischen Kunst und Kommerz 1791-1991 : Untersuchungen der Hochschule St. Gallen
Editors of the parent work: Hickl, Tilman
Sprick-Schütte, Stefan
Halusa, Matthias
Pages: 79
Issue Date: 1995
Series: Wort und Musik
Series volume: 24
Publisher / Ed. Institution: Müller-Speiser
Publisher / Ed. Institution: Anif/Salzburg
ISBN: 3-85145-024-8
Language: German
Subjects: Kulturmanagement; Marketing; Pädagogik
Subject (DDC): 800: Literature and literary studies
Abstract: In einer sozialwissenschaftlichen Analyse werden die acht meistverkauften Kinder- und Jugendbücher (1994) zum Thema "Mozart" untersucht. Die Autoren stellen fest, dass sich die Inhalte nur wenig unterscheiden. Im Vordergrund steht die Informationsvermittlung, affektive Aspekte beschränken sich auf einfache Empfindungen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/11702
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.