Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.21256/zhaw-1145
Publikationstyp: Working Paper – Gutachten – Studie
Titel: Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016
Autor/-in: Baumgartner, Alexander
Müller Werder, Claude
Javet, Fabienne
Woschnack, Ute
DOI: 10.21256/zhaw-1145
Umfang: 42
Erscheinungsdatum: Aug-2016
Reihe: Innovation in Higher & Professional Education
Reihenzählung: 5
Verlag / Hrsg. Institution: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Verlag / Hrsg. Institution: Winterthur
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Learning Goals; Learning Objectives; Assurance of Learning
Fachgebiet (DDC): 370: Bildung und Erziehung
Zusammenfassung: Criteria to assess professional, methodological, social, and self-competence (Learning Goals) were established in a project to develop a competency framework and are used to measure students’ competencies (Learning Objectives) as part of the AoL (Assurance of Learning) process at the ZHAW School of Management and Law. The criteria operationalize students’ competencies and are designed to make them measurable using assessment tasks. They rely on scientific findings (e.g., the VALUE Rubric Development Project of the Association of American Colleges & Universities, AAC&U) and the expertise of specialists at the ZHAW School of Management and Law (SML). For every competency, we have created a set of between three and five compulsory criteria as well as additional, optional criteria for a total of four achievement levels (“Basic”, “Intermediate”, “Advanced”, and “Expert”). These achievement levels reflect the development that students undergo in the course of their studies and specify (depending on the degree program and specialization) the level of competence to be reached by the time they graduate.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/1146
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Keine Angabe
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Zentrum für Innovative Didaktik (ZID)
Publiziert im Rahmen des ZHAW-Projekts: Praxisorientierte Modellierung von Kompetenzrastern
Enthalten in den Sammlungen:Innovation in Higher & Professional Education

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
2016_Aug_Baumgartner et al_Competence_final.pdf755.62 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige
Baumgartner, A., Müller Werder, C., Javet, F., & Woschnack, U. (2016). Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016. ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. https://doi.org/10.21256/zhaw-1145
Baumgartner, A. et al. (2016) Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-1145.
A. Baumgartner, C. Müller Werder, F. Javet, and U. Woschnack, “Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016,” ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Winterthur, Aug. 2016. doi: 10.21256/zhaw-1145.
BAUMGARTNER, Alexander, Claude MÜLLER WERDER, Fabienne JAVET und Ute WOSCHNACK, 2016. Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Baumgartner, Alexander, Claude Müller Werder, Fabienne Javet, and Ute Woschnack. 2016. “Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016.” Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. https://doi.org/10.21256/zhaw-1145.
Baumgartner, Alexander, et al. Criteria to Assess Professional, Methodological, Social & Self-Competence : Version 1.0 / August 2016. ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Aug. 2016, https://doi.org/10.21256/zhaw-1145.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.