Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Meta-SWOT : vom Brainstorming zu erfolgreichen Strategien
Authors: Rawitzer, Heike
Hefti, Jacques
Published in: KMU Magazin
Volume(Issue): 16
Issue: 3
Page(s): 102
Pages to: 107
Issue Date: 2013
Publisher / Ed. Institution: Horn
ISSN: 1424-7119
Language: German
Subjects: SWOT; Erfolgsfaktor; Strategie; VRIO
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
Abstract: Wie im Teil 1 zur Methodik des «SWOT-Mapping» (KMU-Magazin, Ausgabe 01-02/2013) erläutert wurde, hat die klassische SWOT-Analyse trotz ihrer weiten Verbreitung einige Schwächen. Eine davon ist ein logischer Bruch zwischen Brainstorming und Strategieformulierung. Wie die Meta-SWOT diesen Nachteil reduziert, zeigt dieser Beitrag.
URI: https://www.kmu-magazin.ch/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/11195
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Institute for Organizational Viability (IOV)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.