Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-2149
Title: Promoting chances of Colombian coffee in the department of Antioquia, Colombia
Authors : Ardic, Mustafa
Advisors / Reviewers : Rios P.Thalmann, Elena
Jaisli, Isabel
Extent : 79
Publisher / Ed. Institution : ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Publisher / Ed. Institution: Winterthur
Issue Date: 2017
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : English
Subjects : Coffee; Colombian coffee; Sustainable coffee; Direct Trade; Direct sourcing; Promoting chances
Subject (DDC) : 337: International economics and commerce
Abstract: Direct trade is the newest form of sourcing in agricultural products from distant countries. It is prac-ticed by consumers through purchasing directly from the producer; the lack of intermediaries re-sults in benefits for both parties. Examples of this is financial transparency, consumer loyalty and fair pricing. In the coffee industry, ‘Direct Drade’ is adopted by coffee roasters as an alternative to Fair Trade as it is perceived to have multiple limitations which Direct Trade addresses such as higher premiums for farmers. In addition to some roasters emphasising the significance of this al-ternative form of trading as they are dissatisfied with third-party certification programs, some roast-ers desire greater control over their goods in various aspects regarding the quality of the coffee and several social and environmental concerns. Direct trade is employed in countries such as Brazil and Ethiopia meaning that it is both feasible and sustainable. Colombia, being one of the world's largest coffee producers, would benefit largely from the utilisation of this model.
Direct Trade ist neuste Form von Handel mit Agrarprodukten aus fernen Ländern. Der Konsument kauft direkt beim Produzenten ohne Zwischenhändler. Dies führt zu diversen Vorteilen für beide Seiten. Transparenz, eine respektvollere Beziehung und bessere Preise sind nur einige Aspekte. In der Welt des Kaffees ist der Begriff «Direct Trade» eine Definition wo Röster direkt beim Kaffeeproduzenten einkaufen, wodurch Zwischenhändler wie Exporteure, Importeure aber auch Zertifikations-Organisationen wie Fair Trade oder Rainforest Alliance ausgeschaltet werden. Röster welche diese alternative Handelsmethode nutzen sind überzeugt davon. Einige tun dies aus Unzufriedenheit gegenüber dritten Zertifikationsprogrammen, während andere durch den direkten Kontakt mit dem Produzenten mehr Kontrolle über Aspekte wie Qualität, Soziale Aspekte oder Bedenken bezüglich Umwelt erlangen. Zurzeit sind Länder wie Brasilien und Äthiopien an der Spitze in Bezug auf Direct Trade mit Kaffee. Kolumbien, eines der grössten Kaffeeproduzenten der Welt könnte dieses Model ebenfalls anwenden und von den diversen Vorteilen profitieren.
Departement: Life Sciences and Facility Management
Publication type: Bachelor Thesis
DOI : 10.21256/zhaw-2149
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10892
Appears in Collections:Bachelorarbeiten Umweltingenieurwesen

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_Ardic_Mustafa_BA_UI.pdf3.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.