Search


Results 1-15 of 17 (Search time: 0.008 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
May-2021Kinder- und hausärztliche Praxis : wie können psychische Störungen frühzeitig erkannt werden?von Wyl, Agnes; Wieber, Frank
15-Jan-2021Smartphones in the nursery : parental smartphone use and parental sensitivity and responsiveness within parent–child interaction in early childhood (0–5 years): a scoping reviewBraune-Krickau, Katrin; Schneebeli, Larissa; Pehlke-Milde, Jessica; Gemperle, Michael; Koch, Ramona, et al
2017HoNOSCA-D as a measure of the severity of diagnosed mental disorders in children and adolescents : psychometric properties of the German translationvon Wyl, Agnes; Toggweiler, Stephan; Zollinger, Ruedi
2015Resilienz- und Ressourcenförderung bei Kleinkindernvon Wyl, Agnes
Jun-2014Are child and adolescent psychotherapeutic treatments in a naturalistic outpatient setting effective?von Wyl, Agnes
2013Schreibabys : zur Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsaltervon Wyl, Agnes; Bindernagel, Daniel; Mögel, Maria; Zollinger, Ruedi
2013Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsaltervon Wyl, Agnes
2012HoNOSCA und SDQ zur Messung der Ergebnisqualität im KJPD : ein Querschnittvon Wyl, Agnes; Goergen, S.; Zollinger, R.
2011Psychodrama-Gruppentherapie mit Kindern : Anregungen für eine praxisorientierte ForschungBindernagel, Daniel; Scherrer, Alexandra; Winzeler, Anna Lea; von Wyl, Agnes
27-Jun-2010Psychodrama group psychotherapy with children : a process-outcome studyvon Wyl, Agnes; Scherrer, Alexandra; Winzeler, Anna Lea; Zollinger, Ruedi; Bindernagel, Daniel
2010Schreibabys : zur Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsaltervon Wyl, Agnes; Bindernagel, Daniel; Mögel, Maria; Zollinger, Ruedi
Nov-2007Hypothalamic-pituitary-adrenocortical (HPA) activity in kindergarten children : importance of gender and associations with behavioral/emotional difficultiesHatzinger, Martin; Brand, Serge; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai, et al
Oct-2007Associations between family relationships and symptoms/strengths at kindergarten age : what is the role of children's parental representations?Stadelmann, Stephanie; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai
Jun-2007Pathways of behavioural and emotional symptoms in kindergarten children: what is the role of pro-social behaviour?Perren, Sonja; Stadelmann, Stephanie; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai
2007Affekt, Repräsentanz und Reflexives Verständnis bei Hyperaktivität im KindergartenBenecke, Cord; Juen, Florian; Unterhofer, Kathrin; Bock, Astrid; von Wyl, Agnes, et al
Results 1-15 of 17 (Search time: 0.008 seconds).