Search


Results 1-15 of 31 (Search time: 0.005 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
25-Jun-2009Do we really need the fathers in the parent-child psychotherapy?von Wyl, Agnes; Winteler, Sikkina
2009Psychotherapieforschung : grundlegende Überlegungen und erste Ergebnisse der naturalistischen Psychotherapie-Studie ambulanter Behandlungen in der Schweiz (PAP-S)Tschuschke, Volker; Crameri, Aureliano; Koemeda, Margit; Schulthess, Peter; von Wyl, Agnes, et al
20-Jun-2008Evaluation and follow up of parents-infant psychotherapy for early regulatory and relationship disordersvon Wyl, Agnes; Winteler, Sikkina
Jun-2008Electroencephalographic sleep profiles and hypothalamic–pituitary–adrenocortical (HPA)-activity in kindergarten children : early indication of poor sleep quality associated with increased cortisol secretionHatzinger, Martin; Brand, Serge; Perren, Sonja; Stadelmann, Stefanie; von Wyl, Agnes, et al
2008Kindergartenkinder schätzen ihre Symptome und Stärken ein : Gütekriterien der deutschen Version des Berkeley Puppet InterviewsPerren, Sonja; Stadelmann, Stephanie; Lüdin, Jacqueline; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai
2008Basler interdisziplinäre Sprechstunde für Eltern von Säuglingen und Kleinkindern : Konzept und empirische Ergebnissevon Wyl, Agnes; Watson, Michael; Glanzmann, René; von Klitzing, Kai
2008How early triadic family processes predict children’s strengths and difficulties at age threevon Wyl, Agnes; Perren, Sonja; Braune-Krickau, Katrin; Simoni, Heidi; Stadlmayr, Werner, et al
Nov-2007Hypothalamic-pituitary-adrenocortical (HPA) activity in kindergarten children : importance of gender and associations with behavioral/emotional difficultiesHatzinger, Martin; Brand, Serge; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai, et al
Oct-2007Associations between family relationships and symptoms/strengths at kindergarten age : what is the role of children's parental representations?Stadelmann, Stephanie; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai
Jun-2007Pathways of behavioural and emotional symptoms in kindergarten children: what is the role of pro-social behaviour?Perren, Sonja; Stadelmann, Stephanie; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai
2007Affekt, Repräsentanz und Reflexives Verständnis bei Hyperaktivität im KindergartenBenecke, Cord; Juen, Florian; Unterhofer, Kathrin; Bock, Astrid; von Wyl, Agnes, et al
2006Associations between behavioral/emotional difficulties in kindergarten children and the quality of their peer relationshipsPerren, Sonja; von Wyl, Agnes; Stadelmann, Stephanie; Bürgin, Dieter; von Klitzing, Kai
Dec-2005Intergenerational transmission of marital quality across the transition to parenthoodPerren, Sonja; von Wyl, Agnes; Bürgin, Dieter; Simoni, Heidi; von Klitzing, Kai
2005Repräsentanz, psychische Struktur und Verhaltensprobleme im VorschulalterJuen, Florian; Benecke, Cord; von Wyl, Agnes; Schick, Andreas; Cierpka, Manfred
2005Buchbesprechung: Peter Fonagy, György Gergely, Elliot L. Jurist u. Mary Target : Affektregulierung, Mentalisierung und die Entwicklung des Selbst. Aus dem Englischen von Elisabeth Vorspohl. Klett-Cotta, Stuttgart, 2004, 572 Seitenvon Wyl, Agnes
Results 1-15 of 31 (Search time: 0.005 seconds).