Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Evidenzbasiertes Employer Branding
Authors: Hubschmid-Vierheilig, Elena
Norbert, Thom
Published in: Zeitschrift Führung + Organisation
Volume(Issue): 87
Issue: 3
Page(s): 164
Pages to: 173
Issue Date: 2018
Publisher / Ed. Institution: Schäffer-Poeschel
ISSN: 0044-3212
0722-7485
Language: German
Subject (DDC): 658.3: Human resource management
Abstract: Entscheidungen in organisatorischen Belangen werden zukünftig immer mehr datenbasiert getroffen. Zudem wird die Fähigkeit einer Organisation, die Erwartungen ihrer potenziellen Mitarbeiter besser zu erfüllen, als dies die Konkurrenz tut, zunehmend wichtiger. Auf Grundlage einer empirischen Studie unter Vertretern der Generation Y aus zwei verschiedenen Kulturkreisen zeigt der Beitrag, warum eine systematische Erhebung der Bedürfnisse der definierten Zielgruppen die Essenz des evidenzbasierten Employer Branding bildet.
URI: https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10635
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute for Organizational Viability (IOV)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Hubschmid-Vierheilig, E., & Norbert, T. (2018). Evidenzbasiertes Employer Branding. Zeitschrift Führung + Organisation, 87(3), 164–173. https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007
Hubschmid-Vierheilig, E. and Norbert, T. (2018) ‘Evidenzbasiertes Employer Branding’, Zeitschrift Führung + Organisation, 87(3), pp. 164–173. Available at: https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007.
E. Hubschmid-Vierheilig and T. Norbert, “Evidenzbasiertes Employer Branding,” Zeitschrift Führung + Organisation, vol. 87, no. 3, pp. 164–173, 2018, [Online]. Available: https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007
HUBSCHMID-VIERHEILIG, Elena und Thom NORBERT, 2018. Evidenzbasiertes Employer Branding. Zeitschrift Führung + Organisation [online]. 2018. Bd. 87, Nr. 3, S. 164–173. Verfügbar unter: https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007
Hubschmid-Vierheilig, Elena, and Thom Norbert. 2018. “Evidenzbasiertes Employer Branding.” Zeitschrift Führung + Organisation 87 (3): 164–73. https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007.
Hubschmid-Vierheilig, Elena, and Thom Norbert. “Evidenzbasiertes Employer Branding.” Zeitschrift Führung + Organisation, vol. 87, no. 3, 2018, pp. 164–73, https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.