Title: Evidenzbasiertes Employer Branding
Authors : Hubschmid-Vierheilig, Elena
Norbert, Thom
Published in : Zeitschrift Führung + Organisation
Volume(Issue) : 87
Issue : 3
Pages : 164
Pages to: 173
Publisher / Ed. Institution : Schäffer-Poeschel
Issue Date: 2018
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subject (DDC) : 658.3: Human resource management
Abstract: Entscheidungen in organisatorischen Belangen werden zukünftig immer mehr datenbasiert getroffen. Zudem wird die Fähigkeit einer Organisation, die Erwartungen ihrer potenziellen Mitarbeiter besser zu erfüllen, als dies die Konkurrenz tut, zunehmend wichtiger. Auf Grundlage einer empirischen Studie unter Vertretern der Generation Y aus zwei verschiedenen Kulturkreisen zeigt der Beitrag, warum eine systematische Erhebung der Bedürfnisse der definierten Zielgruppen die Essenz des evidenzbasierten Employer Branding bildet.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Human Capital Management (ZHCM)
Publication type: Contribution to Magazine or Newspaper
ISSN: 0044-3212
0722-7485
URI: https://www.wiso-net.de/document/ZFO__061801007
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10635
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.