Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-4359
Title: Verhandeln als Geschäftsprozess verstehen
Authors : Racine, Joana
Streuli, Elisa
Künzli, Hansjörg
Published in : KMU-Magazin
Volume(Issue) : 2017
Issue : 6/7
Pages : 105
Pages to: 107
Publisher / Ed. Institution : Horn
Issue Date: 2017
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subjects : Verhandlung; Kompetenz; Wirtschaftlichkeit; Rhetorik; Strategie; Added insight; Managementinstrument; Prozess
Subject (DDC) : 158: Applied psychology
658.4: Executive Management
Abstract: Erfolgreiche Verhandlungen sollten nicht dem Zufall überlassen werden und auf Einzelaktionen gründen, sondern vielmehr als Prozess verstanden werden. Eine Basis dafür ist, Verhandlungskompetenzen zu messen und weiterzuentwickeln. Ein neues Instrument soll Unternehmen dabei unterstützen.
Departement: Angewandte Psychologie
Organisational Unit: Institute of Applied Psychology (IAP)
Publication type: Contribution to Magazine or Newspaper
DOI : 10.21256/zhaw-4359
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10109
Appears in Collections:Publikationen Angewandte Psychologie

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