Search


Results 1-15 of 68 (Search time: 0.011 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
Dec-2023“I looked it up in DeepL” : machine translation and digital tools in the language classroomCotelli Kureth, Sara; Delorme Benites, Alice; Haller, Mara; Noghrechi, Hasti; Steele, Elizabeth
14-Aug-2023Wenn die Künstliche Intelligenz die Schulbank drückt : Einblicke in die Funktionsweise, Potenziale und Gefahren von KI im FremdsprachenunterrichtDelorme Benites, Alice
Aug-2023Datenbasiertes Lehren und Lernen mit Korpora im FremdsprachenunterrichtListe Lamas, Elsa; Runte, Maren; Hicks, Nina
13-Jul-2023Writing technology, thinking, and learning : book of abstracts of the 12th Conference of the European Association for the Teaching of Academic WritingRapp, Christian; Whitehouse, Marlies; Messerknecht, Elena
15-Jun-2023Post-editing raw MT output : definition and (affective) considerations for language teachingLehr, Caroline; Summers, Elana
16-May-2023What we (all) do in the shadows : language learning in the era of machine translationDelorme Benites, Alice; Steele, Elizabeth; Cotelli Kureth, Sara; Lehr, Caroline
6-May-2022Machine translation literacy für den DaF/DaZ-Unterricht : Chancen und HerausforderungenDelorme Benites, Alice; Lehr, Caroline
4-May-2022Translation technologies, teaching and transdisciplinary research : where we stand and where we can go : invited guest lecture at Ewha Womans University, Seoul, South Korea, 4 May 2022Massey, Gary
Apr-2022Neural machine translation and language teaching : possible implications for the CEFRDelorme Benites, Alice; Lehr, Caroline
Apr-2022Diversität und Gender im DaZ-Unterricht für erwachsene Migrant*innenHohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra
2022Konstruktion(en) erst- und zweitsprachlichen Wissens : Lernprozesse und Steuerungsoptionen aus gebrauchsbasierter PerspektiveMadlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike
2022Aufmerksamkeitslenkung durch strukturierte Inputfluten : Gelingensbedingungen impliziten und expliziten inzidentellen ZweitsprachlernensMadlener-Charpentier, Karin
2022Translation literacy in additional language learning : closing the conceptual divide between translation and language educationMassey, Gary
2022EEMBaren deskriptore-eskala argigarriak : zeinu-hizkuntzako gaitasunakKeller, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei
2022Optionen der didaktischen Formfokussierung zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : Einleitung zum SammelbandMadlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio
Results 1-15 of 68 (Search time: 0.011 seconds).