Browsing by Organisational Unit Institut für Innovation und Entrepreneurship (IIE)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 91 to 110 of 189 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
18-Feb-2012Management research and religion : a citation analysisFilser, Matthias
2013Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change ManagementRawitzer, Heike; Hefti, Jacques
2013Mapping the field of family business research : past trends and future directionsXi, Jing; Kraus, Sascha; Filser, Matthias; Kellermanns, Franz W.
2016Mehr Engagement für weniger EnergieBlumer, Yann
2013Meta-SWOT : vom Brainstorming zu erfolgreichen StrategienRawitzer, Heike; Hefti, Jacques
2022Midstage momentum : how 50 of the brightest new founders are maximising their startup traction growth and valuationSiebelink, Roland; Zarpentine, Bryan; Samios, Anna; Founaud, Carlos; Cabugoy, Chuck, et al
2015Multiplying energy-saving behaviour in cities through formal social groupsMoser, Corinne; Blumer, Yann; Seidl, Roman; Carabias-Hütter, Vicente; Furrer, Bettina
2023Nachhaltiger durch längere Nutzung : Befragung zu Smartphonekauf und -nutzung in der SchweizSkirgaila, Patricia; Streule, Pascal; Külling, Céline; Blumer, Yann; Waller, Gregor
2022Needs of impact entrepreneurs along the venture creation process in SwitzerlandGraziano, Benjamin; Weise, Jana; Bläse, Richard; Filser, Matthias
2014Nicht jede Stärke ist eine Kernkompetenz : das VRIO-Modell zur Identifikation wahrer KernkompetenzenHefti, Jacques; Rawitzer, Heike
1-Aug-2014Non-technical challenges for the transition of energy systemsPatt, Anthony; Hoffmann, Volker; Holzner, Christian; Seidl, Roman; Blumer, Yann
2013Non-technical success factors for bioenergy projects : learning from a multiple case study in JapanBlumer, Yann; Stauffacher, Michael; Lang, Daniel J.; Hayashi, Kiyotada; Uchida, Susumu
17-Jul-2023Non‐sustainable buying behavior : how the fear of missing out drives purchase intentions in the fast fashion industryBläse, Richard; Filser, Matthias; Kraus, Sascha; Puumalainen, Kaisu; Moog, Petra
11-Jun-2017Die NZZ auf Weltwoche- und BaZ-NiveauMarchand, Christina
2018Of sailors and divers : how researchers use energy scenariosBraunreiter, Lukas; Blumer, Yann
2018Open Innovation : wie Unternehmen fit für die Zukunft werdenHefti, Jacques; Rawitzer, Heike; Beckenbauer, Angela
2020Opportunity recognition : conversational foundations and pathways aheadFilser, Matthias; Tiberius, Victor; Kraus, Sascha; Zeitlhofer, Tanita; Kailer, Norbert, et al
2016Path to innovation : linkages between academia and industryHefti, Jacques
2014Paying for flexibility : increasing customer participation in demand response programs through rewards and punishmentsGamma, Karoline; Loock, Moritz; Cometta, Claudio
2023Das PERMA-Modell für Innovation : mit Positivität die Innovationsarbeit stärkenMüller, Adrian W.; Beckenbauer, Angela; Cometta, Claudio