Browsing by Organisational Unit Institut für Angewandte Medienwissenschaft (IAM)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 849 to 868 of 1167 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2010Schweizer Journalismuskulturen im sprachregionalen Vergleich : eine quantitative Längsschnittuntersuchung zu Strukturmerkmalen und EinstellungenWyss, Vinzenz; Keel, Guido
2011Schweizer Medienberichterstattung zum Islam - Zusammenprall der Kulturen oder Förderung des Dialogs? : eine Studie des Nationalen Forschungsprogramms «Religionsgemeinschaften, Staat und Gesellschaft» (NFP 58)Wyss, Vinzenz; Dahinden, Urs
Nov-2010Schweizer Medienberichterstattung zum Islam - Zusammenprall der Kulturen oder Förderung des Dialogs? : eine Studie des Nationalen Forschungsprogramms «Religionsgemeinschaften, Staat und Gesellschaft» (NFP 58)Wyss, Vinzenz; Dahinden, Urs
2007Der Schweizer Presserat im Urteil der JournalistenWyss, Vinzenz
2011Science and science journalism drifting apart : implications of investigative techniques and research tools in science journalismHerrmann-Giovanelli, Iris; Hüsser, Angelica; Schanne, Michael
2014Science coverage in daily newspapers in German-speaking Switzerland : institutionalisation - quality assuranceSaner, Mirco
2014Science coverage in daily newspapers in German-speaking Switzerland : institutionalisation - quality assuranceSaner, Mirco
Jan-2024Science Fiction Prototyping : Freundschaft mit Künstlicher IntelligenzBrucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Borghoff, Birgitta; Stutz, Isabelle; Michot, Janick, et al
Feb-2024Science fiction prototyping : friendship with artificial intelligenceBrucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Borghoff, Birgitta; Stutz, Isabelle; Michot, Janick, et al
21-Mar-2023«Science Fiction Prototyping» : wie Jugendliche und junge Erwachsene über emotionale Künstliche Intelligenz denkenKaufmann, Seraina; Borghoff, Birgitta
2018Screening economies : insights from journalistic experienceBorn, Marius
25-Oct-2019Searching for one’s binge : decision making and selection strategies of audiovisual contents by young audiences - findings from a use-lab studyAutenrieth, Ulla; Fehlmann, Fiona; Künzler, Matthias
Aug-2011Seeing the world through colored lenses : a contrastive approach to newsroom practices of a multilingual public service broadcast companyGnach, Aleksandra
13-Oct-2023Selbstregulation im Umgang mit Sponsored Content : ein Vergleich der Normen und Praxis europäischer PresseräteKeel, Guido
2014Seven challenges to media development and FoMeSpurk, Christoph
2010Shaping the multimedia mindset : collaborative writing in journalism educationPerrin, Daniel
2021‘Shoulda, coulda, woulda’ : young Swiss audiences’ attitudes, expectations and evaluations of audiovisual news and information content and the implications for public service televisionAutenrieth, Ulla; Künzler, Matthias; Fehlmann, Fiona
2017Show. Don't tell : vom Zeigen und SichtbarmachenWeber, Wibke
2013SloganPerrin, Daniel
2006SloganPerrin, Daniel