Browsing by Organisational Unit Institut für Ergotherapie (IER)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 30  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2017-10-26Apps, Wearables und Co - Vernetzte Gesundheit (auch) für ältere Menschen?Meidert, Ursula
2018-01-02Are the school version of the assessment of motor and process skills measures valid for German-speaking children?Kaelin, Vera C.; van Hartingsveldt, Margo; Gantschnig, Brigitte E.; Fisher, Anne
2017-10-31Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) : Anwendung in der Psychiatrie und NeurologieGantschnig, Brigitte; Heigl, Franziska
2014-05Befunderhebung im Klassenzimmer : das School AMPS in der GrundschuleKaelin, Vera; Hasselbusch, Andrea; Dancza, Karina
2017-10Collaborating with schools in order to integrate the idea of school-based Occupational Therapy within the curriculumUlbrich-Ford, Sophie; Schönthaler, Erna; Kaelin, Vera; Agustoni, Stefania; Ray-Kaeser, Sylvie
2017-05Effectiveness of the Bern Ambulatory Interprofessional Rehabilitation (BAI-Reha) programme for patients with chronic musculoskeletal pain : a cohort studyGantschnig, Brigitte; Heigl, Franziska; Widmer Leu, Colette; Bütikofer, Lukas; Reichenbach, Stephan; Villiger, Peter Matthias
2016-06Ergotherapie im Schulsetting : eine Übersichtsarbeit in der SchweizKaelin, Vera; Kocher Stalder, Cornelia; Echsel, Angelika; Ray-Kaeser, Sylvie; Santinelli, Lietta; Schulze, Christina
2017Ergotherapiestudierende im Schulzimmer : hat sich da jemand verirrt? Schulbasierte ErgotherapieChavez, Celina; Frey, Sara; Hollinger, Tanja; Kaelin, Vera
2015-10Experiences and reflections of occupational therapy students on short-term international mobilityKaelin, Vera; Guidetti, Susanne; Poerpodipoero, Soemitro; Blankvoort, Nadine
2017Die Forschungspyramide - Teil 1 : Theoretische und konzeptionelle Grundlagen.Borgetto, B; Max, S; Tomlin, G; Gantschnig, Brigitte Elisabeth; Schiller, S; Pfingsten, A
2017-12Die Forschungspyramide – Teil 3 : Grundlagen der Anwendung für die kritische EvidenzbewertungBorgetto, Bernhard; Max, Susanne; Tomlin, George; Gantschnig, Brigitte Elisabeth; Pfingsten, Andrea
2017Die Forschungspyramide-Teil 2 : methodologische GrundlagenBorgetto, Berhard; Schiller, Sandra; Max, Susanne; Tomlin, George; Gantschnig, Brigitte Elisabeth; Pfingsten, Andrea
2017Früh übt sich : Engagement für den Beruf bereits im Studium fördernKaelin, Vera; Gubler Thomann, Ursula; Tamas, Andrea
2017-09-16Gesundheitsapps und Fitnesstracker – Was taugen sie in der Praxis?Scheermesser, Mandy; Meidert, Ursula
2017-10International and professional‐political profiles : towards reaching students full potentialKaelin, Vera; Gubler Thomann, Ursula; Tamas, Andrea
2016-06International short term mobility: Enhancing professional identityPoerpodipoero, Soemitro; Blankvoort, Nadine; Kaelin, Vera; Ellung, Johanna; Guidetti, Susanne
2015-05-01Klientenzentrierte, betätigungs- und alltagsorientierte Befunderhebung im inklusiven GrundschulkontextHasselbusch, Andrea; Zillhardt, Cornelie; Hoerder, Roswitha; Kaelin, Vera
2017-10New developments and approaches through learning cooperationGablick, Kathrin; Kisser, Astrid; Kaelin, Vera; Buschner, Saskia
2016-06Occupation- and client-centred assessment in school-based practice : assessing children’s occupational performance within primary schoolsHasselbusch, Andrea; Zillhardt, Cornelie; Hoerder, Roswitha; Kaelin, Vera
2017Organisiert durch den SchulalltagWeber, Noëmie; Jébai, Nada; Kaelin, Vera