Browsing by Person madl

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 1 to 20 of 26  next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2022Aufmerksamkeitslenkung durch strukturierte Inputfluten : Gelingensbedingungen impliziten und expliziten inzidentellen ZweitsprachlernensMadlener-Charpentier, Karin
Aug-2023Constructional perspectives on motion event encoding : language typology, usage, and acquisitionMadlener-Charpentier, Karin; Liste Lamas, Elsa
16-Aug-2021Enhancing child first and second language development : implications and applications of usage-based research for language teaching, training, and assessmentMadlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike
9-Jan-2023Erst- und zweitsprachliche Perspektiven auf Optionen, Muster und Herausforderungen der Enkodierung räumlicher Relationen, gehalten im Rahmen der Ringvorlesung "Sprachbeschreibung und Spracherklärung", am Interdisziplinären Zentrum für Lexikografie, Valenz und Kollokationsforschung der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, am 9.1.2023Madlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike
18-Aug-2022Herausforderungen räumlicher Sprache jenseits von Präpositionalsemantik und WechselpräpositionenListe Lamas, Elsa; Madlener-Charpentier, Karin
25-Mar-2021Integrated reading and writing support in vocational education and trainingKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin; Opacic, Aleksandra; Sigges, Stefan
15-Aug-2021International perspectives on educational models for newly immigrated (refugee) children, adolescents, and young adults : options, challenges & best practicesMadlener-Charpentier, Karin; Ender, Andrea; Schumacher, Nicole
Jul-2021Intratypological differences in motion event descriptions : information packaging and information density in L1 and L2 acquisitionMadlener-Charpentier, Karin
2022Konstruktion(en) erst- und zweitsprachlichen Wissens : Lernprozesse und Steuerungsoptionen aus gebrauchsbasierter PerspektiveMadlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike
25-Mar-2021Language, empowerment, and participation in refugee educationMadlener-Charpentier, Karin; Ender, Andrea; Schumacher, Nicole
2022Learned attention beyond typological bootstrapping : constructional repertoires and constructional complexity in the spatial language domainMadlener-Charpentier, Karin
2022Literacy in vocational education and training : scenario-based reading and writing educationKonstantinidou, Liana; Madlener-Charpentier, Karin; Opacic, Aleksandra; Gautschi, Curtis; Hoefele, Joachim
30-Jun-2021Making languages for specific purposes comprehensible for a broader public : evaluating and improving expert-lay communication in different domainsDe Nardi, Gianni; Madlener-Charpentier, Karin; Steiner, Felix
6-Oct-2023Making sense of intra-individual variation in the domain of motion event encoding in German as a second languageMadlener-Charpentier, Karin
2022Optionen der didaktischen Formfokussierung zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : Einleitung zum SammelbandMadlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio
26-Aug-2022Path under construction : challenges beyond s-framed motion event construal in L2 GermanListe Lamas, Elsa; Madlener-Charpentier, Karin
4-Aug-2022Path under construction : challenges beyond s-framed motion event construal in L2 GermanMadlener-Charpentier, Karin; Liste Lamas, Elsa
17-Dec-2021Path under construction : Herausforderungen beim Erwerb von Bewegungsereignissen im DeutschenMadlener-Charpentier, Karin; Liste Lamas, Elsa
Feb-2023Path under construction : Herausforderungen im Erwerb von Konstruktionen räumlicher Sprache im Deutschen als Zweitsprache, Vorlesung gehalten in der Reihe "Language, Communication & Cognition", Linguistische Vortragsreihe des Hermann-Paul-Centrums für Linguistik, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg i. Br., Deutschland, 3. Februar 2023Madlener-Charpentier, Karin
26-Aug-2023Scenario-based literacy education : effects of integrated reading and writing tasks on text qualityGautschi, Curtis; Madlener-Charpentier, Karin; Hoefele, Joachim; Liste Lamas, Elsa; Konstantinidou, Liana