Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.21256/zhaw-4665
Publikationstyp: | Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift |
Art der Begutachtung: | Peer review (Publikation) |
Titel: | Teaching in the digital age : adaptation and competency development for academics |
Autor/-in: | Müller, Claude Di Giusto, Flavio Gross, Sandra Koruna, Stefan |
DOI: | 10.21256/zhaw-4665 10.3217/zfhe-11-05/11 |
Erschienen in: | Zeitschrift für Hochschulentwicklung |
Band(Heft): | 11 |
Heft: | 5 |
Seite(n): | 187 |
Seiten bis: | 203 |
Erscheinungsdatum: | 2016 |
Verlag / Hrsg. Institution: | Forum Neue Medien in der Lehre Austria |
ISSN: | 2219-6994 |
Sprache: | Englisch |
Schlagwörter: | Teacher development; ICT literacy |
Fachgebiet (DDC): | 378: Hochschulbildung |
Zusammenfassung: | When lecturers join a university, they generally possess high-level, domain-specific expertise. In addition, as a result of their education and professional experience, teachers also have good information and communication technology (ICT) competencies. But when examining lecturers' pedagogical skills and knowledge of digital technologies, a completely different picture emerges: Both are often only rudimentary. Plugging these competency gaps is a key goal in the process of socialization and development of new university lecturers. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/8982 |
Volltext Version: | Publizierte Version |
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): | CC BY-ND 3.0: Namensnennung - Keine Bearbeitung 3.0 Unported |
Departement: | School of Management and Law |
Organisationseinheit: | Zentrum für Innovative Didaktik (ZID) |
Enthalten in den Sammlungen: | Publikationen School of Management and Law |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
962-1-4209-3-10-20160921-1.pdf | 397.36 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Zur Langanzeige
Müller, C., Di Giusto, F., Gross, S., & Koruna, S. (2016). Teaching in the digital age : adaptation and competency development for academics. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 11(5), 187–203. https://doi.org/10.21256/zhaw-4665
Müller, C. et al. (2016) ‘Teaching in the digital age : adaptation and competency development for academics’, Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 11(5), pp. 187–203. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-4665.
C. Müller, F. Di Giusto, S. Gross, and S. Koruna, “Teaching in the digital age : adaptation and competency development for academics,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 11, no. 5, pp. 187–203, 2016, doi: 10.21256/zhaw-4665.
MÜLLER, Claude, Flavio DI GIUSTO, Sandra GROSS und Stefan KORUNA, 2016. Teaching in the digital age : adaptation and competency development for academics. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2016. Bd. 11, Nr. 5, S. 187–203. DOI 10.21256/zhaw-4665
Müller, Claude, Flavio Di Giusto, Sandra Gross, and Stefan Koruna. 2016. “Teaching in the Digital Age : Adaptation and Competency Development for Academics.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 11 (5): 187–203. https://doi.org/10.21256/zhaw-4665.
Müller, Claude, et al. “Teaching in the Digital Age : Adaptation and Competency Development for Academics.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 11, no. 5, 2016, pp. 187–203, https://doi.org/10.21256/zhaw-4665.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.