Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-22653
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen
Authors: Zimmermann, Anja
Meierhofer, Jürg
von dem Berge, Karina
Schweiger, Lukas
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-22653
Published in: ServiceToday
Volume(Issue): 35
Issue: 2
Page(s): 72
Pages to: 73
Issue Date: 28-May-2021
Publisher / Ed. Institution: Kundendienst-Verband Deutschland
ISSN: 1869-3024
Language: German
Subjects: Service Innovation; Service Kultur; Service Design; Service Ecosystem
Subject (DDC): 658.406: Innovation management, change management
Abstract: Digitale Serviceinnovationen und die Servicetransformation ganzer Branchen sind in aller Munde. Sie versprechen vor allem für Industriegüterunternehmen langfristigen Erfolg im Wettbewerb. Ihre praktische Umsetzung fordert allerdings nicht nur strategische, technisch-konzeptionelle und strukturelle Veränderungen, sondern auch kulturelle Anpassungen von Unternehmen. Insbesondere die Weiterentwicklung der oft stark produktzentrierten Unternehmenskultur wird zu einer entscheidenden Erfolgskomponente.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/22653
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
Published as part of the ZHAW project: InnoEco
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_Zimmermann-etal_Servicekultur-Katalysator-Serviceinnovation.pdf573.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Zimmermann, A., Meierhofer, J., von dem Berge, K., & Schweiger, L. (2021). Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen. ServiceToday, 35(2), 72–73. https://doi.org/10.21256/zhaw-22653
Zimmermann, A. et al. (2021) ‘Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen’, ServiceToday, 35(2), pp. 72–73. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-22653.
A. Zimmermann, J. Meierhofer, K. von dem Berge, and L. Schweiger, “Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen,” ServiceToday, vol. 35, no. 2, pp. 72–73, May 2021, doi: 10.21256/zhaw-22653.
ZIMMERMANN, Anja, Jürg MEIERHOFER, Karina VON DEM BERGE und Lukas SCHWEIGER, 2021. Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen. ServiceToday. 28 Mai 2021. Bd. 35, Nr. 2, S. 72–73. DOI 10.21256/zhaw-22653
Zimmermann, Anja, Jürg Meierhofer, Karina von dem Berge, and Lukas Schweiger. 2021. “Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen.” ServiceToday 35 (2): 72–73. https://doi.org/10.21256/zhaw-22653.
Zimmermann, Anja, et al. “Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen.” ServiceToday, vol. 35, no. 2, May 2021, pp. 72–73, https://doi.org/10.21256/zhaw-22653.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.