Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.21256/zhaw-20241
Publikationstyp: | Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift |
Art der Begutachtung: | Peer review (Publikation) |
Titel: | Intelligent tutoring systems in higher education : towards enhanced dimensions |
Autor/-in: | Fazlija, Bledar |
et. al: | No |
DOI: | 10.3217/zfhe-14-03/13 10.21256/zhaw-20241 |
Erschienen in: | Zeitschrift für Hochschulentwicklung |
Band(Heft): | 14 |
Heft: | 3 |
Seite(n): | 217 |
Seiten bis: | 233 |
Erscheinungsdatum: | 2019 |
Verlag / Hrsg. Institution: | Forum Neue Medien in der Lehre Austria |
ISSN: | 2219-6994 |
Sprache: | Englisch |
Fachgebiet (DDC): | 378: Hochschulbildung |
Zusammenfassung: | This paper describes how intelligent tutoring systems (ITSs) improve flexible learning in higher education. The benefits of ITSs over course management systems (CMSs) are discussed, and we demonstrate how the traditionally used dimensions of flexibility can be enhanced to tackle the challenges that higher education is facing from an abundance of online educational products and services. In addition, a new data-driven approach to analyzing questions about flexible learning is suggested, which could lead to better-optimized settings for flexible learning. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20241 |
Volltext Version: | Publizierte Version |
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): | CC BY-NC-ND 3.0: Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 3.0 Unported |
Departement: | School of Management and Law |
Organisationseinheit: | Institut für Wealth & Asset Management (IWA) |
Enthalten in den Sammlungen: | Publikationen School of Management and Law |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_Fazlija_Intelligent-tutoring-systems_ZFHE.pdf | 464.27 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Zur Langanzeige
Fazlija, B. (2019). Intelligent tutoring systems in higher education : towards enhanced dimensions. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 14(3), 217–233. https://doi.org/10.3217/zfhe-14-03/13
Fazlija, B. (2019) ‘Intelligent tutoring systems in higher education : towards enhanced dimensions’, Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 14(3), pp. 217–233. Available at: https://doi.org/10.3217/zfhe-14-03/13.
B. Fazlija, “Intelligent tutoring systems in higher education : towards enhanced dimensions,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 14, no. 3, pp. 217–233, 2019, doi: 10.3217/zfhe-14-03/13.
FAZLIJA, Bledar, 2019. Intelligent tutoring systems in higher education : towards enhanced dimensions. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2019. Bd. 14, Nr. 3, S. 217–233. DOI 10.3217/zfhe-14-03/13
Fazlija, Bledar. 2019. “Intelligent Tutoring Systems in Higher Education : Towards Enhanced Dimensions.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 14 (3): 217–33. https://doi.org/10.3217/zfhe-14-03/13.
Fazlija, Bledar. “Intelligent Tutoring Systems in Higher Education : Towards Enhanced Dimensions.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 14, no. 3, 2019, pp. 217–33, https://doi.org/10.3217/zfhe-14-03/13.
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.