Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-20175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWilhelm, Elena-
dc.date.accessioned2020-06-18T14:20:51Z-
dc.date.available2020-06-18T14:20:51Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0018-2974de_CH
dc.identifier.urihttps://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20175-
dc.description.abstractSince teachers have been trained in public educational institutions, various questions of their education have been the subject of repeated critical discussions. In talk shows and the mass media, the impression is sometimes given that teacher education consists mainly of deficits. But not only teacher education is under scrutiny. Rather, it is about different ideas of what the task of a teachers and university lecturers could still be in today's world. The article sheds light on a fundamental critique and a utopia of elementary schools and schools of education. They are pointed out in the criticism "teaching without learning" and in the utopia "learning without teaching". Based on this, ten theses for the future development of teacher training institutions are developed.de_CH
dc.language.isodede_CH
dc.publisherUniversitätsverlag Weblerde_CH
dc.relation.ispartofDas Hochschulwesende_CH
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/de_CH
dc.subjectHochschulentwicklungde_CH
dc.subjectHochschulgovernancede_CH
dc.subjectZukunft der Hochschulede_CH
dc.subject.ddc378: Hochschulbildungde_CH
dc.titleZehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweizde_CH
dc.typeBeitrag in wissenschaftlicher Zeitschriftde_CH
dcterms.typeTextde_CH
zhaw.departementRektorat und Ressortsde_CH
zhaw.organisationalunitHochschulentwicklungde_CH
dc.identifier.doi10.21256/zhaw-20175-
zhaw.funding.euNode_CH
zhaw.issue1+2de_CH
zhaw.originated.zhawYesde_CH
zhaw.pages.end39de_CH
zhaw.pages.start31de_CH
zhaw.publication.statuspublishedVersionde_CH
zhaw.volume68de_CH
zhaw.publication.reviewPeer review (Publikation)de_CH
zhaw.author.additionalNode_CH
zhaw.display.portraitYesde_CH
Appears in collections:Publikationen Rektorat und Ressorts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_Wilhelm_Zehn-Thesen_HSW.pdf108.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record
Wilhelm, E. (2020). Zehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweiz. Das Hochschulwesen, 68(1+2), 31–39. https://doi.org/10.21256/zhaw-20175
Wilhelm, E. (2020) ‘Zehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweiz’, Das Hochschulwesen, 68(1+2), pp. 31–39. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-20175.
E. Wilhelm, “Zehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweiz,” Das Hochschulwesen, vol. 68, no. 1+2, pp. 31–39, 2020, doi: 10.21256/zhaw-20175.
WILHELM, Elena, 2020. Zehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweiz. Das Hochschulwesen. 2020. Bd. 68, Nr. 1+2, S. 31–39. DOI 10.21256/zhaw-20175
Wilhelm, Elena. 2020. “Zehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweiz.” Das Hochschulwesen 68 (1+2): 31–39. https://doi.org/10.21256/zhaw-20175.
Wilhelm, Elena. “Zehn Thesen zur Entwicklung der Pädagogischen Hochschulen der Schweiz.” Das Hochschulwesen, vol. 68, no. 1+2, 2020, pp. 31–39, https://doi.org/10.21256/zhaw-20175.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.