Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit
Authors: Jaisli, Isabel
Published in: LVT Lebensmittel Industrie
Volume(Issue): 2019
Issue: 1-2
Issue Date: 2019
Publisher / Ed. Institution: Wiley
ISSN: 1619-8662
Language: German
Subjects: Digitale Bildung; E-Learning
Subject (DDC): 371: Schools and their activities
Abstract: Die Forschungsgruppe Geography of Food entwickelte im Rahmen einer internationalen Summer School den Onlinekurs "Designing Sustainable Food Systems" als neues Bildungsangebot. E-learning hat enormes Potential und bietet vielfältige Möglichkeiten in der Lehre. Die Erfahrungen mit dem neuen Kurs zeigt jedoch, dass bei der Gestaltung und Umsetzung ganz neue Herausforderungen im Vergleich zum klassischen Unterricht bestehen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/16103
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Life Sciences and Facility Management
Organisational Unit: Institute of Natural Resource Sciences (IUNR)
Published as part of the ZHAW project: E-learning course on sustainable food systems
Appears in collections:Publikationen Life Sciences und Facility Management

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Jaisli, I. (2019). Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit. LVT Lebensmittel Industrie, 2019(1-2).
Jaisli, I. (2019) ‘Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit’, LVT Lebensmittel Industrie, 2019(1-2).
I. Jaisli, “Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit,” LVT Lebensmittel Industrie, vol. 2019, no. 1-2, 2019.
JAISLI, Isabel, 2019. Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit. LVT Lebensmittel Industrie. 2019. Bd. 2019, Nr. 1-2
Jaisli, Isabel. 2019. “Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit.” LVT Lebensmittel Industrie 2019 (1-2).
Jaisli, Isabel. “Digitale Bildung zur Nachhaltigkeit.” LVT Lebensmittel Industrie, vol. 2019, no. 1-2, 2019.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.