Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3433
Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus»
Authors: Peyer, Marco
Grünert, David
Brucker-Kley, Elke
DOI: 10.21256/zhaw-3433
10.1007/978-3-662-55707-5_6
Published in: Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster
Editors of the parent work: Brucker-Kley, Elke
Kykalova, Denisa
Keller, Thomas
Page(s): 83
Pages to: 97
Issue Date: 2018
Publisher / Ed. Institution: Springer
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-662-55706-8
978-3-662-55707-5
Language: German
Subject (DDC): 004: Computer science
332: Financial economics
Abstract: Die vorliegende Fallstudie von Swiss Re zeigt die komplexen Anforderungen, die Systeme zur Unterstützung von wissens- und dokumentenzentrierten Prozessen in einem kollaborativen Umfeld zu erfüllen haben. Dabei geht es in erster Linie darum, das optimale Mass an Standardisierung und Flexibilisierung zu finden, um Wissensarbeiter von Routinearbeiten zu entlasten und in ihren Entscheidungen zu unterstützen. Auf der herausfordernden Reise zur Lösung näherte sich Swiss Re schrittweise und mit einem klaren Richtungswechsel den Bedürfnissen ihrer Wissensarbeitenden.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14209
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY 4.0: Attribution 4.0 International
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Business Information Technology (IWI)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fallstudie Swiss Re_2018_SC1.4.pdf451.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Peyer, M., Grünert, D., & Brucker-Kley, E. (2018). Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus». In E. Brucker-Kley, D. Kykalova, & T. Keller (eds.), Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster (pp. 83–97). Springer. https://doi.org/10.21256/zhaw-3433
Peyer, M., Grünert, D. and Brucker-Kley, E. (2018) ‘Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus»’, in E. Brucker-Kley, D. Kykalova, and T. Keller (eds) Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster. Berlin: Springer, pp. 83–97. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-3433.
M. Peyer, D. Grünert, and E. Brucker-Kley, “Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus»,” in Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster, E. Brucker-Kley, D. Kykalova, and T. Keller, Eds. Berlin: Springer, 2018, pp. 83–97. doi: 10.21256/zhaw-3433.
PEYER, Marco, David GRÜNERT und Elke BRUCKER-KLEY, 2018. Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus». In: Elke BRUCKER-KLEY, Denisa KYKALOVA und Thomas KELLER (Hrsg.), Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster. Berlin: Springer. S. 83–97. ISBN 978-3-662-55706-8
Peyer, Marco, David Grünert, and Elke Brucker-Kley. 2018. “Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus».” In Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster, edited by Elke Brucker-Kley, Denisa Kykalova, and Thomas Keller, 83–97. Berlin: Springer. https://doi.org/10.21256/zhaw-3433.
Peyer, Marco, et al. “Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus».” Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster, edited by Elke Brucker-Kley et al., Springer, 2018, pp. 83–97, https://doi.org/10.21256/zhaw-3433.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.