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dc.contributor.advisorRios P.Thalmann, Elena-
dc.contributor.advisorJaisli, Isabel-
dc.contributor.authorArdic, Mustafa-
dc.date.accessioned2018-09-20T13:17:47Z-
dc.date.available2018-09-20T13:17:47Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10892-
dc.description.abstractDirect trade is the newest form of sourcing in agricultural products from distant countries. It is practiced by consumers through purchasing directly from the producer; the lack of intermediaries results in benefits for both parties. Examples of this is financial transparency, consumer loyalty and fair pricing. In the coffee industry, ‘Direct Drade’ is adopted by coffee roasters as an alternative to Fair Trade as it is perceived to have multiple limitations which Direct Trade addresses such as higher premiums for farmers. In addition to some roasters emphasising the significance of this alternative form of trading as they are dissatisfied with third-party certification programs, some roasters desire greater control over their goods in various aspects regarding the quality of the coffee and several social and environmental concerns. Direct trade is employed in countries such as Brazil and Ethiopia meaning that it is both feasible and sustainable. Colombia, being one of the world's largest coffee producers, would benefit largely from the utilisation of this model.de_CH
dc.description.abstractDirect Trade ist neuste Form von Handel mit Agrarprodukten aus fernen Ländern. Der Konsument kauft direkt beim Produzenten ohne Zwischenhändler. Dies führt zu diversen Vorteilen für beide Seiten. Transparenz, eine respektvollere Beziehung und bessere Preise sind nur einige Aspekte. In der Welt des Kaffees ist der Begriff «Direct Trade» eine Definition wo Röster direkt beim Kaffeeproduzenten einkaufen, wodurch Zwischenhändler wie Exporteure, Importeure aber auch Zertifikations-Organisationen wie Fair Trade oder Rainforest Alliance ausgeschaltet werden. Röster welche diese alternative Handelsmethode nutzen sind überzeugt davon. Einige tun dies aus Unzufriedenheit gegenüber dritten Zertifikationsprogrammen, während andere durch den direkten Kontakt mit dem Produzenten mehr Kontrolle über Aspekte wie Qualität, Soziale Aspekte oder Bedenken bezüglich Umwelt erlangen. Zurzeit sind Länder wie Brasilien und Äthiopien an der Spitze in Bezug auf Direct Trade mit Kaffee. Kolumbien, eines der grössten Kaffeeproduzenten der Welt könnte dieses Model ebenfalls anwenden und von den diversen Vorteilen profitieren.de_CH
dc.format.extent79de_CH
dc.language.isoende_CH
dc.publisherZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaftende_CH
dc.rightsLicence according to publishing contractde_CH
dc.subjectCoffeede_CH
dc.subjectColombian coffeede_CH
dc.subjectSustainable coffeede_CH
dc.subjectDirect Tradede_CH
dc.subjectDirect sourcingde_CH
dc.subjectPromoting chancesde_CH
dc.subject.ddc337: Weltwirtschaft und Handelde_CH
dc.titlePromoting chances of Colombian coffee in the department of Antioquia, Colombiade_CH
dc.typeThesis: Bachelorde_CH
dcterms.typeTextde_CH
zhaw.departementLife Sciences und Facility Managementde_CH
zhaw.publisher.placeWinterthurde_CH
dc.identifier.doi10.21256/zhaw-2149-
zhaw.originated.zhawYesde_CH
Appears in collections:Bachelorarbeiten Umweltingenieurwesen

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Ardic, M. (2017). Promoting chances of Colombian coffee in the department of Antioquia, Colombia [Bachelor’s thesis, ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften]. https://doi.org/10.21256/zhaw-2149
Ardic, M. (2017) Promoting chances of Colombian coffee in the department of Antioquia, Colombia. Bachelor’s thesis. ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-2149.
M. Ardic, “Promoting chances of Colombian coffee in the department of Antioquia, Colombia,” Bachelor’s thesis, ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Winterthur, 2017. doi: 10.21256/zhaw-2149.
ARDIC, Mustafa, 2017. Promoting chances of Colombian coffee in the department of Antioquia, Colombia. Bachelor’s thesis. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Ardic, Mustafa. 2017. “Promoting Chances of Colombian Coffee in the Department of Antioquia, Colombia.” Bachelor’s thesis, Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. https://doi.org/10.21256/zhaw-2149.
Ardic, Mustafa. Promoting Chances of Colombian Coffee in the Department of Antioquia, Colombia. ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, 2017, https://doi.org/10.21256/zhaw-2149.


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